Targi Techniki Motoryzacyjnej 2020 odbędą się najprawdopodobniej w 2022 roku. Tuż przed targami obradowała komisja konkursowa i wyłoniła Medalistów.
Firmie Werther Polska został przyznany Złoty Medal MTP TTM 2020 za urządzenie Munster 9004 3D Hibryd – urządzenie do geometrii kół, pracujące w technologii 3D, przeznaczone do kontroli i regulacji geometrii samochodów osobowych – dostawczych – ciężarowych – naczep i ciągników siodłowych.
Tradycyjnie przyrządy do pomiaru geometrii kół i osi pojazdów dzieliły się ze względu na kategorię pojazdów na odpowiednie do samochodów osobowych i dostawczych oraz specjalizowane dla samochodów ciężarowych, autobusów, naczep i przyczep. Dotyczyło to urządzeń generacji I o konstrukcji mechanicznej i optycznej, generacji II z elektronicznymi głowicami mocowanymi do uchwytów kół. Podział taki utrzymał się dla generacji III czyli technologii 3D wykorzystującej przetwarzanie obrazu z kamer wideo. Przełom nastąpił w bieżącym roku, kiedy okręgowe stacje kontroli pojazdów mogą stosować jedno hybrydowe urządzenie do badania wszystkich kategorii pojazdów. Instytut Transportu Samochodowego wydał Certyfikat Zgodności uprawniający wykorzystywanie Munster 9004 3D Hibrid do wykonywania urzędowych badań technicznych pojazdów o dmc do i powyżej 3.5 tony.
Pomiar geometrii kół i osi pojazdów można bardzo usprawnić wprowadzając technologie przetwarzania obrazu z kamer wideo obserwujących znaczniki mocowane do kół pojazdów. Technologia 3D wyeliminowała szereg niedogodności urządzeń poprzednich generacji. Brak jest elektroniki mocowanej do kół. Nie pojawia się problem zasłaniania wiązki podczerwieni przez spoilery. Nie występują kłopoty z rozładowanym akumulatorem czy brakiem komunikacji. Pozbyto się dużej ilości niewygodnych przymiarów i uchwytów. Pomiary są bardzo szybkie. Wszystkie wielkości są mierzone automatycznie i rejestrowane przez sprzęt komputerowy. Zdecydowanie zmniejszyło się ryzyko błędów z winy personelu obsługującego urządzenie.
Zasada działania oparta jest na przetwarzaniu obrazu wideo z 4 kamer wysokiej rozdzielczości. Algorytm komputerowy rozpoznaje położenie tarcz z markerami w przestrzeni trójwymiarowej. Tarcze są sztywno powiązane za pomocą uchwytów szybkomocujących z obręczami kół. Tarcze refleksyjne zawierają precyzyjnie nadrukowane markery zabezpieczone przed działaniem paliw i olejów. Obudowa jest odporna na typowe uderzenia.
Przetwarzanie obrazu z kamer jest bardzo zawansowane – a zarazem wiarygodne. Obecne oprogramowanie urządzeń Munster precyzyjnie rozpoznaje tarczę i jej położenie bez utraty dokładności również w przypadkach gdy nawet 20% jej powierzchni jest uszkodzona, zasłonięta czy zabrudzona. Ta właściwość predysponuje do stosowania w warunkach warsztatowych.
ELEKTRYKI
WYRÓŻNIENIA
PROMOCJE
NA CZASIE
RESURS PODNOŚNIKÓW