Przyrządy do samochodów elektrycznych i hybrydowych


PRZEJDŹ NA BEZPIECZNY GRUNT!


W niedalekiej przyszłości każdy warsztat będzie miał do czynienia ze znaczną liczbą pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Systemy wysokiego napięcia niosą ze sobą również wysokie ryzyko dla bezpieczeństwa. Procesy sprawdzania wytrzymałości izolacji układów wysokiego napięcia oraz pokładowego monitora izolacji to podstawowe testy każdej czynności obsługowej i naprawczej. Dla warsztatów pomiary te stają się coraz ważniejsze, ponieważ wytrzymałość izolacji podlega pewnemu procesowi starzenia.
Oddzielną grupę obsługiwanych systemów w samochodach elektrycznych i hybrydowych stanowią baterie trakcyjne. Diagnozowanie i naprawy wymagają zastosowania specjalistycznego oprzyrzadowania i wiarygodnych pomiarów.

AVL HV2000


Opracowany specjalnie dla przemysłu motoryzacyjnego AVL DiTEST HV Safety 2000 – moduł pomiarowy wysokiego napięcia – gwarantuje weryfikację wszystkich wymogów bezpieczeństwa dla wysokonapięciowych obwodów w pojeździe. AVL DiTEST HV Safety 2000 to pierwsze urządzenie „wszystko w jednym” zdolne do wykonywania pomiarów zgodnie z normą UNECE R100. Spełnia wymagania pomiaru dla 1 A i to wyłącznie przy użyciu standardowego portu USB, bez dodatkowego zasilania lub baterii..

tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych
  • aktywny pomiar rezystancji izolacji do 1000 V,
  • pomiar rezystancji izolacji zgodnie z normĄ SAE J1766,
  • natychmiastowe przerwanie pomiaru w przypadku wykrycia usterki lub przypadkowego dotknięcia sond,
  • pomiar dowolnych napięć (nie tylko względem masy nadwozia),
  • oprogramowanie wspomagające przed dokonaniem pomiaru jak i w trakcie
  • autotest przyrządu przed każdym pomiarem
Współpracuje z komputerem. Archiwizuje parametry środowiska w czasie wykonywania obsług i napraw.

AVL HV2000 Case zestaw edukacyjno-tereningowy



Zestaw walizkowy, zawiera AVL HV2000
tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych

Pozwala na symulację różnych stanów technicznych typowych dla napędów elektrycznych i hybrydowych. Parametry prądowe komponentów zostały przygotowane w sposób całkowicie bezpieczny dla obsługującego. Zestaw pozwala na zapoznanie z typowymi problemami występującymi przy obsługiwaniu i naprawach nowej generacji pojazdów.
Podczas prac przy pojazdach hybrydowych i elektrycznych, a także podzespołach HV, konieczne jest wcześniejsze odłączenie całego systemu od napięcia. Do tej pracy może być zatrudniony wyłącznie wykwalifikowany personel. Zestaw szkoleniowy HV Safety 2000 + walizka firmy AVL DITEST został specjalnie opracowany dla nabywania umiejętności oraz wyrabiania odpowiednich nawyków podczas prac przy układach wysokonapięciowych. Wszystkie wymagane pomiary (tak jak w realnym samochodzie) można, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wykonać bez żadnego ryzyka. Można symulować napięcie prądu stałego i rezystancję izolacji. Schematyczne przedstawienie ułatwia zrozumienie zaangażowanych systemów i rozpoznanie sekwencji pomiarowych.
To idealne rozwiązanie dla pracowni szkolnych, centrów kształcenia praktycznego/zawodowego czy ośrodków szkoleniowych.



AVL IRP micrΩHM - przyrząd do pomiaru rezystancji modułów baterii trakcyjnej



tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych

AVL DiTEST micrΩHM (IRP, Internal Resistance Probe) mierzy rezystancję wewnętrzną pojedynczych modułów baterii trakcyjnej, a także rezystancję na stykach modułów (szyn zbiorczych) oraz rezystancję samych szyn zbiorczych. Kompaktowa konstrukcja w połączeniu z intuicyjnie obsługiwanym oprogramowaniem pozwala na wykonywanie pomiarów w warsztacie – szybko, łatwo i dokładnie.
Rezystancja wewnętrzna jest kluczowym wskaźnikiem stanu modułu baterii. Sprawny akumulator ma zarówno rezystancje wewnętrzne modułów, jak i rezystancje szyn zbiorczych. Rezystancje te mogą wzrastać wraz ze starzeniem się lub gdy moduły bateryjne i szyny zbiorcze ulegną uszkodzeniu. Jeśli zostanie wywołany wysoki prąd, np. podczas przyspieszania akumulator może się przegrzać. Prowadzi to do spadku napięcia, a tym samym zmniejsza moc wyjściową akumulatora. W najgorszym przypadku zwiększona rezystancja może nawet spowodować pożar w akumulatorze.
Mierząc i porównując rezystancję wewnętrzną różnych modułów w zestawie akumulatorów, można znaleźć i wymienić moduły o zwiększonej rezystancji. micrΩHM może precyzyjnie mierzyć nawet bardzo niskie rezystancje w zakresie μΩ i dlatego jest w stanie znaleźć złe punkty styku lub uszkodzone szyny zbiorcze. Co więcej, można użyć micrΩHM, aby zapewnić prawidłową instalację nowych modułów i ich połączenia, ponieważ zabrudzone lub nie do końca dokręcone szyny zbiorcze będą wykazywać wyższą rezystancję styków.
Funkcje:
  • - zastosowano impuls rozładowania prądu stałego (ujście prądu),
  • - pomiar spadków napięcia,
  • - obliczana jest rezystancja wewnętrzna modułu/styku pomiędzy modułami
Charakterystyka:
  • - cęgi Kelvina do kompensacji rezystancji przewodów pomiarowych,
  • - intuicyjne wskazówki dla mechanika/diagnosty,
  • - bezpieczny do pracy pod napięciem,
  • - swobodnie regulowany prąd i czas trwania impulsu,
  • - rozdzielczość lepsza niż 1 μΩ,
  • - pomiar prądu do 40 A,
  • - zasilanie poprzez gniazdo USB .



MCS120 – urządzenie do ładowania i rozładowywania modułów baterii trakcyjnej


tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych

MCS 120 to sprzęt serwisowy do kondycjonowania poszczególnych modułów baterii trakcyjnej. Gdy moduł w litowo-jonowym akumulatorze trakcyjnym ulegnie uszkodzeniu i wymaga wymiany, najpierw należy go zidentyfikować, a następnie usunąć. Przed zainstalowaniem nowego modułu w akumulatorze należy dostosować stan naładowania (SoC – State of Charge) nowego modułu zgodnie z SoC pozostałych, sprawnych modułów w akumulatorze. Ten proces kondycjonowania nowego modułu jest ważny dla prawidłowego funkcjonowania zestawu akumulatorów trakcyjnych. Jeśli poziom SoC nowego modułu znacznie różni się od pozostałych modułów, BMS (Battery Management System - system zarządzania baterią) nie uruchomi baterii.
Funkcje:
  • swobodnie regulowane napięcie docelowe,
  • indywidualne monitorowanie i kondycjonowanie ogniw,
  • obsługa modułów z interfejsem analogowym lub cyfrowym,
  • ładowanie do 80A,
  • napięcie, klasa B1, 75V
Charakterystyka:
  • inteligentne wykrywanie kontaktu,
  • ochrona przed odwrotną polaryzacją,
  • parametryzowane typy modułów z rozbudowanymi funkcjami zabezpieczającymi,
  • wskazówki dla mechanika/diagnosty dotyczące pomiarów,
  • raport z pomiarów oraz archiwizacja wyników,



AVL noLEAK – przyrząd do kontroli szczelności obudowy baterii trakcyjnej

tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych tester do samochodów elektrycznych i hybrydowych

noLEAK to łatwe w użyciu narzędzie do weryfikacji szczelności obudów akumulatorów i obwodów chłodzenia wszystkich części elektrycznego układu napędowego. noLEAK został zaprojektowany specjalnie do warsztatu.
Ważne jest, aby akumulator był szczelny. Wilgoć i zanieczyszczenia w układzie wysokiego napięcia mogą spowodować niebezpieczne reakcje chemiczne lub awarię elektryczną. Po naprawie akumulatora, przed jego zamontowaniem w pojeździe należy sprawdzić obudowę i obwody chłodzące, aby zidentyfikować ewentualne nieszczelności. To gwarantuje wysoką jakość naprawy pojazdu elektrycznego i jest kluczowym krokiem do zapewnienia bezpieczeństwa.
noLEAK to kompletne rozwiązanie, które gwarantuje kierowaną i zautomatyzowaną procedurę testu szczelności w celu spełnienia wymagań jakościowych podczas procesu naprawy w warsztacie. Funkcje:
  • sprawdzanie szczelności obudowy baterii trakcyjnej +/- 140 mbar,
  • sprawdzanie obwodów chłodzących pod kątem wycieków do 3 bar,
  • pomiary na podstawie spadku ciśnienia,
  • zautomatyzowany proces pomiarowy ze zintegrowaną pompą,
Charakterystyka:
  • przystawka nie wymaga zewnętrznego doprowadzenia powietrza,
  • automatycznie generowany raport z pomiaru oraz archiwizacja wyników,
  • zintegrowany autotest zapewniający niezawodność systemu a tym samym wysoką jakość pomiarów.


FOLDERY:

  Folder - AVL HV2000
  Folder - E-MOBILITY



Pytanie dot. Oprzyrządowanie do samochodów elektrycznych i hybryd

 

PROMOCJA PODNOŚNIKÓW


  ELEKTRYKI

Narzędzia do Elektryków
NARZĘDZIA do ELEKTRYKÓW
Więcej  

  WYRÓŻNIENIA

Symulator Linii Diagnostycznej MUNSTER
Złoty medal MTP TTM 2020 dla MUNSTER 9004 3D Hibryd
Więcej  

  PROMOCJE

Geometria kół z przetwarzaniem obrazów
MUNSTER 9000 3D
geometria kół z przetwarzaniem obrazów
Więcej  

  NA CZASIE

RESURS PODNOŚNIKÓW
  BLOG SERWISOWY Werthera  


Werther 20 lat


WERTHER Referencje
Zdjęcia - Wyposażenie warsztatów samochodowych. Podnośniki samochodowe, serwis ogumienia, klimatyzacja samochodowa, wyważarki
Klimatyzacja Szkolenia
Serwis