Tester diagnostyczny do samochodów elektrycznych i hybrydowych
PRZEJDŹ NA BEZPIECZNY GRUNT!
W niedalekiej przyszłości każdy warsztat będzie miał do czynienia ze znaczną liczbą pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Systemy wysokiego napięcia niosą ze sobą również wysokie ryzyko dla bezpieczeństwa.
Procesy sprawdzania wytrzymałości izolacji układów wysokiego napięcia oraz pokładowego monitora izolacji to podstawowe testy każdej czynności obsługowej i naprawczej. Dla warsztatów pomiary te stają się coraz ważniejsze, ponieważ wytrzymałość izolacji podlega pewnemu procesowi starzenia.
Oddzielną grupę obsługiwanych systemów w samochodach elektrycznych i hybrydowych stanowią baterie trakcyjne. Diagnozowanie i naprawy wymagają zastosowania specjalistycznego oprzyrzadowania i wiarygodnych pomiarów.
Tester diagnostyczny AVL HV2000
Opracowany specjalnie dla przemysłu motoryzacyjnego AVL DiTEST HV Safety 2000 – moduł pomiarowy wysokiego napięcia – gwarantuje weryfikację wszystkich wymogów bezpieczeństwa dla wysokonapięciowych obwodów w pojeździe.
AVL DiTEST HV Safety 2000 to pierwsze urządzenie „wszystko w jednym” zdolne do wykonywania pomiarów zgodnie z normą UNECE R100. Spełnia wymagania pomiaru dla 1 A i to wyłącznie przy użyciu standardowego portu USB,
bez dodatkowego zasilania lub baterii..
Tester diagnostyczny do samochodów elektrycznych: opis
kontrola wyrównania potencjałów,
pomiar napięć DC w dowolnych punktach, także masy pojazdu,
aktywny pomiar rezystancji izolacji do 1000 V,
pomiar rezystancji izolacji zgodnie z normĄ SAE J1766,
kontrola jakości styków elektrycznych,
pomiar pojemności elektrycznej,
test diód,
natychmiastowe przerwanie pomiaru w przypadku wykrycia usterki lub przypadkowego dotknięcia sond,
pomiar dowolnych napięć (nie tylko względem masy nadwozia),
oprogramowanie wspomagające przed dokonaniem pomiaru jak i w trakcie
autotest przyrządu przed każdym pomiarem
Zastępuje kilka specjalizowanych mierników. Współpracuje z komputerem. Archiwizuje parametry środowiska w czasie wykonywania obsług i napraw.
AVL HV2000 Case zestaw edukacyjno-tereningowy
Zestaw walizkowy, zawiera AVL HV2000
Pozwala na symulację różnych stanów technicznych typowych dla napędów elektrycznych i hybrydowych. Parametry prądowe komponentów zostały przygotowane w sposób całkowicie bezpieczny dla obsługującego.
Zestaw pozwala na zapoznanie z typowymi problemami występującymi przy obsługiwaniu i naprawach nowej generacji pojazdów.
Podczas prac przy pojazdach hybrydowych i elektrycznych, a także podzespołach HV, konieczne jest wcześniejsze odłączenie całego systemu od napięcia. Do tej pracy może być zatrudniony wyłącznie wykwalifikowany personel. Zestaw szkoleniowy HV Safety 2000 + walizka firmy AVL DITEST został specjalnie opracowany dla nabywania umiejętności oraz wyrabiania odpowiednich nawyków podczas prac przy układach wysokonapięciowych. Wszystkie wymagane pomiary (tak jak w realnym samochodzie) można, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wykonać bez żadnego ryzyka. Można symulować napięcie prądu stałego i rezystancję izolacji.
Schematyczne przedstawienie ułatwia zrozumienie zaangażowanych systemów i rozpoznanie sekwencji pomiarowych.
To idealne rozwiązanie dla pracowni szkolnych, centrów kształcenia praktycznego/zawodowego czy ośrodków szkoleniowych.
AVL DiTEST micrΩHM (IRP, Internal Resistance Probe) mierzy rezystancję wewnętrzną pojedynczych modułów baterii trakcyjnej, a także rezystancję na stykach modułów (szyn zbiorczych) oraz rezystancję samych szyn zbiorczych. Kompaktowa konstrukcja w połączeniu z intuicyjnie obsługiwanym oprogramowaniem pozwala na wykonywanie pomiarów w warsztacie – szybko, łatwo i dokładnie.
Rezystancja wewnętrzna jest kluczowym wskaźnikiem stanu modułu baterii. Sprawny akumulator ma zarówno rezystancje wewnętrzne modułów, jak i rezystancje szyn zbiorczych. Rezystancje te mogą wzrastać wraz ze starzeniem się lub gdy moduły bateryjne i szyny zbiorcze ulegną uszkodzeniu. Jeśli zostanie wywołany wysoki prąd, np. podczas przyspieszania akumulator może się przegrzać. Prowadzi to do spadku napięcia, a tym samym zmniejsza moc wyjściową akumulatora. W najgorszym przypadku zwiększona rezystancja może nawet spowodować pożar w akumulatorze.
Mierząc i porównując rezystancję wewnętrzną różnych modułów w zestawie akumulatorów, można znaleźć i wymienić moduły o zwiększonej rezystancji. micrΩHM może precyzyjnie mierzyć nawet bardzo niskie rezystancje w zakresie μΩ i dlatego jest w stanie znaleźć złe punkty styku lub uszkodzone szyny zbiorcze. Co więcej, można użyć micrΩHM, aby zapewnić prawidłową instalację nowych modułów i ich połączenia, ponieważ zabrudzone lub nie do końca dokręcone szyny zbiorcze będą wykazywać wyższą rezystancję styków.
Funkcje:
- obliczana jest rezystancja wewnętrzna modułu/styku pomiędzy modułami
Charakterystyka:
- cęgi Kelvina do kompensacji rezystancji przewodów pomiarowych,
- intuicyjne wskazówki dla mechanika/diagnosty,
- bezpieczny do pracy pod napięciem,
- swobodnie regulowany prąd i czas trwania impulsu,
- rozdzielczość lepsza niż 1 μΩ,
- pomiar prądu do 40 A,
- zasilanie poprzez gniazdo USB
.
MCS120 – urządzenie do ładowania i rozładowywania modułów baterii trakcyjnej
MCS 120 to sprzęt serwisowy do kondycjonowania poszczególnych modułów baterii trakcyjnej.
Gdy moduł w litowo-jonowym akumulatorze trakcyjnym ulegnie uszkodzeniu i wymaga wymiany, najpierw należy go zidentyfikować, a następnie usunąć. Przed zainstalowaniem nowego modułu w akumulatorze należy dostosować stan naładowania (SoC – State of Charge) nowego modułu zgodnie z SoC pozostałych, sprawnych modułów w akumulatorze. Ten proces kondycjonowania nowego modułu jest ważny dla prawidłowego funkcjonowania zestawu akumulatorów trakcyjnych. Jeśli poziom SoC nowego modułu znacznie różni się od pozostałych modułów, BMS (Battery Management System - system zarządzania baterią) nie uruchomi baterii.
Funkcje:
swobodnie regulowane napięcie docelowe,
indywidualne monitorowanie i kondycjonowanie ogniw,
obsługa modułów z interfejsem analogowym lub cyfrowym,
ładowanie do 80A,
napięcie, klasa B1, 75V
Charakterystyka:
inteligentne wykrywanie kontaktu,
ochrona przed odwrotną polaryzacją,
parametryzowane typy modułów z rozbudowanymi funkcjami zabezpieczającymi,
wskazówki dla mechanika/diagnosty dotyczące pomiarów,
raport z pomiarów oraz archiwizacja wyników,
AVL noLEAK – przyrząd do kontroli szczelności obudowy baterii trakcyjnej
noLEAK to łatwe w użyciu narzędzie do weryfikacji szczelności obudów akumulatorów i obwodów chłodzenia wszystkich części elektrycznego układu napędowego. noLEAK został
zaprojektowany specjalnie do warsztatu.
Ważne jest, aby akumulator był szczelny. Wilgoć i zanieczyszczenia w układzie wysokiego napięcia mogą spowodować niebezpieczne reakcje chemiczne lub awarię elektryczną. Po
naprawie akumulatora, przed jego zamontowaniem w pojeździe należy sprawdzić obudowę i obwody chłodzące, aby zidentyfikować ewentualne nieszczelności. To gwarantuje
wysoką jakość naprawy pojazdu elektrycznego i jest kluczowym krokiem do zapewnienia bezpieczeństwa.
noLEAK to kompletne rozwiązanie, które gwarantuje kierowaną i zautomatyzowaną procedurę testu szczelności w celu spełnienia wymagań jakościowych podczas procesu naprawy w warsztacie.
Funkcje:
sprawdzanie obwodów chłodzących pod kątem wycieków do 3 bar,
pomiary na podstawie spadku ciśnienia,
zautomatyzowany proces pomiarowy ze zintegrowaną pompą,
Charakterystyka:
przystawka nie wymaga zewnętrznego doprowadzenia powietrza,
automatycznie generowany raport z pomiaru oraz archiwizacja wyników,
zintegrowany autotest zapewniający niezawodność systemu a tym samym wysoką jakość pomiarów.
ELF 1200 – mobilny nożycowy podnośnik stołowy 1200 kg
Przeznaczenie:
do demontażu i montażu akumulatorów w samochodach elektrycznych i hybrydowych a także silników, skrzyń biegów, elementów zawieczenia, zbiorników paliwa itd
Cechy wyróżniające:
podnośnik mobilny, elektrohydrauliczny
przesuwany i pochylany stół z punktami kotwienia narzędzi specjalnych
W zestawie GRATIS:
zestaw regulowanych podpór specjalnych 2 kpl po 4 szt
Dane techniczne:
wysokość podnoszenia: 750-1920 mm
czas podnoszenia/opuszczania: 60/40 s
wymiary platformy: 1300 .. 1400 x 770 mm
przesuw w osi X: 50 mm
przesuw w osi Y: 50 mm
pochylenie w osi X: +/- 5 st.
pochylenie w osi Y: +/- 5 st.
moc: 0,75 kW
zasilanie: 230V
ciężar własny: 370 kg
S 68-VDE zestaw narzędzi izolowanych
Przeznaczenie:
Narządzia z certyfikatem VDE umożliwiają bezpieczną pracę przy napięciach elektrycznych w zakresie do 1000 - 1500V AC
Zestaw zawiera następujące narzędzia::