Klimatyzacja samochodowa
Szkolenia
>
TERMINY SZKOLEŃ
>
REJESTR WYDANYCH ZAŚWIADCZEŃ O UKOŃCZENIU SZKOLENIA F-GAZY
>
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
>
PROGRAM SZKOLEŃ
TERMINY SZKOLEŃ
-
F-GAZY - odzysk substancji kontrolowanych oraz fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych, szkolenie kończy się wydaniem zaświadczenia, FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Od sierpnia 2024 roku, szkolenia stacjonarne będą odbywać się w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca o godzinie 9:00.
-
II stopnia: "Diagnostyka i Naprawa Instalacji Klimatyzacyjnych w Samochodach Osobowych"
(2 dni)
-
III stopnia: "Diagnostyka i Naprawa Elektryki - Elektroniki w Klimatyzacji Samochodowej"
(2 dni)
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Na szkolenia F-GAZY
Koszt szkolenia 450 zł + VAT od osoby.
Dla grup 10 i więcej osób organizujemy szkolenia wyjazdowe w uzgodnionym terminie
SZKOLENIA TERENOWE
skontaktuj się z Konsultantem
PROGRAM SZKOLEŃ
Od 11 marca 2016 prowadzimy szkolenia w zakresie odzysku substancji kontrolowanych oraz fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych –
szkolenia F-GAZ
Wydajemy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych, poz. 881
Uzyskaliśmy Certyfikat UDT nr FGAZ-Z/27/0002/21. Szkolenia F-GAZ zastępują tradycyjne szkolenia I stopnia z klimatyzacji samochodowej, które organizujemy od roku 2001 wspólnie z Kujawsko-Pomorskim Centrum Szkoleń i Certyfikacji Krajowego Forum Chłodnictwa. Znajdujemy się w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych pod numerem ewidencyjnym 2.04/00139/2023
Program szkolenia F-GAZ obejmuje następujące zagadnienia:
- Normatywy prawne dotyczące obsługiwania systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych. ,
- definicje i terminy
- Dyrektywa 2006/40/WE Parlamentu Europejskiego I Rady Unii Europejskiej z dnia 17 maja 2006 r.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 517/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie fluorowanych gazów cieplarnianych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 842/2006
- Ustawa z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych, poz. 881
- Karta ewidencji fluorowanych gazów cieplarnianych
- Sprawozdania roczne dotyczące substancji zubożających warstwę ozonową lub fluorowanych gazów cieplarnianych
- Działanie systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych
- Wykorzystanie i właściwości fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych
- właściwości czynników chłodniczych
- potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP, z ang. global warming potential)
- wpływ emisji fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych na środowisko
- współczynnik ocieplenia globalnego w kontekście zmian klimatu
- Procedura odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych
- Sposoby kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych
- Metody organoleptyczne
- Metoda lokalizacji przecieków barwnika wprowadzonego do instalacji
- Posługiwanie się elektronicznym detektorem przecieków
- Metoda podciśnieniowa kontroli szczelności
- Metoda ciśnieniowa kontroli szczelności
- Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy
- przepisy dotyczące przechowywania butli z czynnikiem chłodniczym
- obowiązkowe oznaczenia na butli z czynnikiem chłodniczym
- podłączenie butli z czynnikiem chłodniczym do urządzenia obsługowego w celu jego napełnienia
- Podłączanie i odłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych
- Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego
- zasady bezpieczeństwa
- budowa agregatu obsługowego
- organa sterowania i odczytu
- przygotowanie instalacji klimatyzacyjnej do odzysku
- wykonanie czynności odzysku czynnika chłodniczego z układu klimatyzacji
- napełnienie układu klimatyzacji
- kontrola ciśnień
Stopień II przeznaczony jest dla serwisantów klimatyzacji samochodowych z 2-3 letnią praktyką. Dwudniowe szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:
- budowa, zasada działania sprężarek
- wykrywanie i lokalizacja uszkodzeń, rodzaje usterek.
- narzędzia do serwisu "ogólnego" klimatyzacji
- narzędzia do serwisu sprężarek
- płukanie instalacji
- demontaż sprężarki
- test sprężarki na stanowisku diagnostycznym
Stopień III przeznaczony jest dla serwisantów klimatyzacji samochodowych z 2-3 letnią praktyką. Dwudniowe szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:
- budowa i zasada działania układów sterujących klimatyzacją
- algorytmy sterowania klimatyzatorem zawarte w sterownikach elektronicznych
- budowa i kontrola czujników w układzie klimatyzacji
- budowa i kontrola nastawników w układzie klimatyzacji
- samodiagnoza pokładowa
- algorytm wyszukiwania uszkodzeń w układzie sterowania klimatyzacją
ZDJĘCIA
Informacje i zgłoszenia:
Tomasz Girgel, e-mail: girgel@werther.pl
Nieco historii
Pierwsze samochodowe instalacje klimatyzacyjne montowane były fabrycznie w samochodach od roku 1940. Początkowo nieliczne pojazdy - bo w 1941 roku było to tylko 400 nowych samochodów marki Cadillac sprzedanych w USA - a obecnie setka tysięcy sprzedanych tylko w Polsce - wymagają okresowej specjalizowanej obsługi. Instalacja klimatyzacyjna jest wdzięczną dla serwisów samochodowych dziedziną usług. W zasadzie każdy taki układ powinien zostać poddany przeglądowi już po 12 miesiącach. Po upływie roku - dwóch lat skuteczność funkcjonowania klimatyzatora znacznie spada. Objawia się to wyższą temperaturą powietrza schłodzonego, która powinna wynosić ok. 4 st. C, zaś po pewnym czasie osiąga 10-15 st.C. Aby przywrócić efektywne funkcjonowanie układu w zasadzie wystarczy wykonać typową obsługę instalacji.