Wyposażenie warsztatów samochodowych


Do Samochodów
Osobowych i Dostawczych
Do Ciężarówek Autobusów
i Maszyn Roboczych
Do Motocykli
i Skuterów
Diagnostyka
pojazdów
podnośniki samochodowe, podnośniki dwukolumnowe




Zestaw do serwisu ogumienia kół - promocja Titanium ECOT
Zestaw do ogumienia
Więcej...



Zestaw do ogumienia Galaxy1277 + Titanium 200 Asist
zestaw do ogumienia
Więcej...



Geometria kół z przetwarzaniem obrazów MUNSTER 9000 3D
geometria kół z przetwarzaniem obrazów
Więcej...





Klimatyzacja Samochodowa - szkolenia


TERMINY SZKOLEŃ
REJESTR WYDANYCH ZAŚWIADCZEŃ O UKOŃCZENIU SZKOLENIA F-GAZY
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
PROGRAM SZKOLEŃ


TERMINY SZKOLEŃ

  • F-GAZY - odzysk substancji kontrolowanych oraz fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych, szkolenie kończy się wydaniem zaświadczenia, FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

  • II stopnia: "Diagnostyka i Naprawa Instalacji Klimatyzacyjnych w Samochodach Osobowych"
    (2 dni) 5-6 kwiecień 2016

  • III stopnia: "Diagnostyka i Naprawa Elektryki - Elektroniki w Klimatyzacji Samochodowej"
    (2 dni) 4-5 marzec 2016



FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Na szkolenia F-GAZY
Termin / miejscowość: *
Imię i nazwisko: *
E-mail: *
Nr telefonu: *
Treść zapytania:
Koszt szkolenia 200-350 zł + VAT w zależności od liczności grupy.
Dla grup 10 i więcej osób organizujemy szkolenia wyjazdowe w uzgodnionym terminie



PROGRAM SZKOLEŃ

Od 11 marca 2016 prowadzimy szkolenia w zakresie odzysku substancji kontrolowanych oraz fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych – szkolenia F-GAZ

Wydajemy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia zgodnie z Ustawa z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych, poz. 881

Uzyskaliśmy Certyfikat UDT nr FGAZ-Z/27/0018/16. Szkolenia F-GAZ zastępują tradycyjne szkolenia I stopnia z klimatyzacji samochodowej, które organizujemy od roku 2001 wspólnie z Kujawsko-Pomorskim Centrum Szkoleń i Certyfikacji Krajowego Forum Chłodnictwa

Program szkolenia F-GAZ obejmuje następujące zagadnienia:
  1. Normatywy prawne dotyczące obsługiwania systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych. ,
    • definicje i terminy
    • Dyrektywa 2006/40/WE Parlamentu Europejskiego I Rady Unii Europejskiej z dnia 17 maja 2006 r.
    • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 517/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie fluorowanych gazów cieplarnianych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 842/2006
    • Ustawa z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych, poz. 881
    • Karta ewidencji fluorowanych gazów cieplarnianych
    • Sprawozdania roczne dotyczące substancji zubożających warstwę ozonową lub fluorowanych gazów cieplarnianych
  2. Działanie systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych
  3. Wykorzystanie i właściwości fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych
    • właściwości czynników chłodniczych
    • potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP, z ang. global warming potential)
    • wpływ emisji fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych na środowisko
    • współczynnik ocieplenia globalnego w kontekście zmian klimatu
  4. Procedura odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych i substancji kontrolowanych
  5. Sposoby kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych
    • Metody organoleptyczne
    • Metoda lokalizacji przecieków barwnika wprowadzonego do instalacji
    • Posługiwanie się elektronicznym detektorem przecieków
    • Metoda podciśnieniowa kontroli szczelności
    • Metoda ciśnieniowa kontroli szczelności
  6. Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy
    • przepisy dotyczące przechowywania butli z czynnikiem chłodniczym
    • obowiązkowe oznaczenia na butli z czynnikiem chłodniczym
    • podłączenie butli z czynnikiem chłodniczym do urządzenia obsługowego w celu jego napełnienia
  7. Podłączanie i odłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych
  8. Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego
    • zasady bezpieczeństwa
    • budowa agregatu obsługowego
    • organa sterowania i odczytu
    • przygotowanie instalacji klimatyzacyjnej do odzysku
    • wykonanie czynności odzysku czynnika chłodniczego z układu klimatyzacji
    • napełnienie układu klimatyzacji
    • kontrola ciśnień

Stopień II przeznaczony jest dla serwisantów klimatyzacji samochodowych z 2-3 letnią praktyką. Dwudniowe szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:

  • budowa, zasada działania sprężarek
  • wykrywanie i lokalizacja uszkodzeń, rodzaje usterek.
  • narzędzia do serwisu "ogólnego" klimatyzacji
  • narzędzia do serwisu sprężarek
  • płukanie instalacji
  • demontaż sprężarki
  • test sprężarki na stanowisku diagnostycznym

Stopień III przeznaczony jest dla serwisantów klimatyzacji samochodowych z 2-3 letnią praktyką. Dwudniowe szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:

  • budowa i zasada działania układów sterujących klimatyzacją
  • algorytmy sterowania klimatyzatorem zawarte w sterownikach elektronicznych
  • budowa i kontrola czujników w układzie klimatyzacji
  • budowa i kontrola nastawników w układzie klimatyzacji
  • samodiagnoza pokładowa
  • algorytm wyszukiwania uszkodzeń w układzie sterowania klimatyzacją


ZDJĘCIA
Klimatyzacja szkolenia #2 Klimatyzacja szkolenia #3

Klimatyzacja szkolenia #4 Klimatyzacja szkolenia #5

Informacje i zgłoszenia:
Magdalena Firgolska – tel. 504-241-764, 52-374-80-73;
e -mail: magdalena.firgolska@metalko.com.pl
Grzegorz Starszak – tel. 504-241-927, 784-075-860, 52-374-80-73;
e-mail: grzegorz.starszak@metalko.com.pl




Nieco historii

Klimatyzacja szkolenia Pierwsze samochodowe instalacje klimatyzacyjne montowane były fabrycznie w samochodach od roku 1940. Początkowo nieliczne pojazdy - bo w 1941 roku było to tylko 400 nowych samochodów marki Cadillac sprzedanych w USA - a obecnie setka tysięcy sprzedanych tylko w Polsce - wymagają okresowej specjalizowanej obsługi. Instalacja klimatyzacyjna jest wdzięczną dla serwisów samochodowych dziedziną usług. W zasadzie każdy taki układ powinien zostać poddany przeglądowi już po 12 miesiącach. Po upływie roku - dwóch lat skuteczność funkcjonowania klimatyzatora znacznie spada. Objawia się to wyższą temperaturą powietrza schłodzonego, która powinna wynosić ok. 4 st. C, zaś po pewnym czasie osiąga 10-15 st.C. Aby przywrócić efektywne funkcjonowanie układu w zasadzie wystarczy wykonać typową obsługę instalacji.






podnośniki, diagnostyka, klimatyzatory, serwis ogumienia


WebDesign: logo7.pl © WERTHER International Polska

f